Al wie Het oor van de zalm nog niet gelezen heeft, hoeft niet onmiddellijk naar het eerste deel van In het midden van Nowhere te grijpen, om de verhaallijn van Dubbele fermentatie te kunnen volgen. Dit komische en bij momenten absurde avontuur speelt zich af tegen de achtergrond van de Amerikaanse droogligging aan het begin van de twintigste eeuw, en voert twee maffiafamilies ten tonele die met mekaar strijden om de macht over de plaatselijke goktenten. De hoofdrol is echter weggelegd voor Capri, een bevallig danseresje met Indiaanse roots en tevens kleindochter van Elmore, protagonist van dienst in Het oor van de zalm. Als nichtje van Don Pellegrino en vriendin van de Belg wordt ze al gauw de speelbal van de machtsstrijd tussen de twee maffiosi. De tekeningen zijn van de hand van de Luikse tekenaar Michel Constant, die vooral bekend is van de lotgevallen rond de Italiaanse automonteur Mauro Caldi (uitgeverij Strip2000 - Gorilla), en van de misdaadreeks Bitume, waarvan zes delen verschenen bij uitgeverij Casterman. De Brusselse scenarist Jean-Luc Cornette werkte reeds eerder samen met Constant aan de De glimlach van Mao (Futuropolis) en Red River hotel dat in het Frans bij Glenat verscheen. In 2016 zorgde hij voor het scenario van een nieuw album van Chlorophyl, dat majestueus door Rene Hausmann leven werd ingeblazen; en een jaar later mocht hij - samen met Marc-Renier - zijn schouders zetten onder de verstripping van het leven van de Oostenrijkse schilder, Gustav Klimt.